טקסט

אסתי מייזנר

היי
היום אני ממשיכה להציף את ענפי ספורט שיש באולימפיאדה ושיש גם היום או היו בהעוגן, והפעם על הטריאתלון.
יש מספר חברים/ות בקיבוץ שמשתתפים בתחרות המאתגרת הזו. אחת מהן היא אסתי מייזנר.


אסתי נולדה בהעוגן, והיא אחות הצעירה של יאיר קרני, אלוף ריצה למרחקים בינוניים. אסתי תמיד עסקה בספורט ובעיקר זכורה על פעילותה הענפה בכדורעף נשים בשנות ה-70' ו80'. במיוחד זכור המשחק באפריל 1972, במגרש "הטניס" של קיבוץ העוגן כאשר קבוצת הנשים, הפועל העוגן, זכתה בגביע המדינה, הרבה לפני שקבוצת הגברים של פועל העוגן זכתה.


בעוד שאסתי היתה מאד מעורבת בכדורעף וכבר מעל גיל 30, התארגן הטריאתלון הראשון בארץ בקיבוץ חורשים. אסתי החליטה לנסות את מזלה ולהתחרות. עכשיו צריך להבין שבשנים האלו, עד שהתגבשו חוקי טריאתלון, נשים וגברים התחרו ביחד. למזלה של אסתי, ככה היא מדגישה, יוסי אגם הסכים להתלוות אליה לתחרות הראשונה ומשם הכל היסטוריה. הקשר בניהם התפתח ויוסי המשיך לאמן אותה למשך השנים.


היום יש הפרדה בין נשים וגברים בתחרות, וכמובן גם הציוד השתפר והשתכלל. לידיעתכם/ן בטריאתלון לפי כללים אולימפיים קודם שוחים/ות 1.5 ק"מ, אחר כך רוכבים/ות על אופניים לאורך 40 ק"מ, ובסוף רצים/ות 10 ק"מ. במקצוע שחייה אסתי לעתים ראשונה.
כאשר אסתי הייתה בת 40 הוועד האולימפי העולמי החליט שבאולימפיאדה שבסידני אוסטרליה תהיה מגמת טריאתלון לראשונה והתארגן שם אליפות העולם בטריאתלון, כתרום תחרות לאולימפיאדה. לאור הישגיה המעולים של אסתי, היא החליטה להשתתף בתחרות הזאת וזכתה במקום 4 בתחרות לנשים לגיל 40, הישג בלתי רגיל!


אסתי המשיכה לתחרות במקצוע לפי גילה וכאשר העיר אילת אירחה את אליפות אירופה היא זכתה במקום 3.
ואם לספר על אסתי זה מקום טוב להיזכר בכמה ספורט היה בהעוגן, תחרותי ועממי. הרבה מהפעילות הספורטיבית שמתקיימת ברמה עממית עד היום קורה עקב ההתמדה של אסתי בכל התחום של הדרכה וליווי. הרבה מאיתנו זכינו להיות ה"תלמידים ותלמידות" שלה בחוגים השונים שניהלה לאורך השנים. זכינו גם אנחנו.


היום אני מעלה צילום של אסתי בתחרות טריאתלון. התחרות התקיימה לפני כמה שנים באילת. לפי אסתי התוצאה היא מצויינת ונחשבת כתוצאה ברמה אולימפית. אסתי היא מקור להערצה ברמה המקצועית, מגדרית, ודורית.
ובהזדמנות זו אני מזכירה לכם/ן להמשיך לשולח לי צילומים שלכם/ן ושל ילדיכם/ן בפעילות ספורט בווטסאפ או לכתובת מייל: archive@haogen.org.il
תהנו!

כל טוב. רותי.

Back to top button
דילוג לתוכן